Prostředí 

  • Prostor naší mateřské škole nejsou běžné hračky, třídy jsou vybaveny smysluplnými aktivitami, Montessori pomůckami či didaktickými aktivitami.
  • Prostor naší mateřské školy je vybaven moderním dřevěným nábytkem, který umožňuje strukturovat třídu podle oblastí zájmu na základě Montessori vzdělávání: oblast praktického života, oblast jazyka, matematiky, smyslové výchovy a oblasti zaměřené na poznávání světa.
  • Ve třídě je čtenářský koutek, hudební koutek a prostor pro umělecké vyjádření dětí.
  • Součástí prostředí je polytechnický koutek s pracovním ponkem. Zde se děti učí rozvíjet polytechnické dovednosti - od zatloukání hřebíku, práci s pilou až po výrobu vlastních výrobků.
  • Prostředí je přizpůsobeno dítěti. Pro vymezení vlastního hracího prostoru dítěte slouží dětem koberečky a podložky.

Vzdělávací nabídka

  • Učitel je v roli průvodce a pomáhá dítěti na cestě za jeho poznáním. V mateřské škole pomáháme dětem s pomůckami, aktivitami a snažíme se o rozvoj samostatnosti dítěte.
  • Děti v naší mateřské škole si vybírají aktivity dle vlastního zájmu a potřeby.
  • Dáváme dítěti možnost svobodné volby ve výběru práce. Současně mu ale pomáháme vybírat takovou činnost, pro kterou se nedokáže samo rozhodnout.
  • Dáváme svobodu dítěti tam, kde je schopné převzít zodpovědnost.
  • Jako učitelé - průvodci zasahujeme v případě, kdy se dítě nudí, nedokáže si vybrat činnost, nebo kde jsou porušována pravidla.
  • Podporujeme a pomáháme dětem, které pomoc potřebují.
  • Snažíme se doprovodit dítě do stádia vlastní odpovědnosti.

Přizpůsobení se tempu žáka

  • Postupuje se individuálně, podle tempa učení každého dítěte.

Organizační formy vzdělávání

  • Individualizovaná - ve třídě je zajištěn větší počet učitelů při ranním bloku, a proto je možné vzdělávání individualizovat. Děti pracují individuálně nebo ve skupině dětí podle vlastní potřeby.
  • Využíváme hojně práci ve skupině, dvojicích. Děti se učí vnímat druhého či skupinu a učí se naslouchat jiným názorům.

Metody vzdělávání

  • Montessori pomůcky zajišťují přirozené poznávání a objevování.
  • V mateřské škole snažíme o zodpovědnost dětí za své vlastní činy a využíváme tedy metod zkušenostního učení, kdy se děti pomocí konkrétního zážitku uvědomují své zkušenosti a upravují je tak na základě proběhlého zážitku.
  • Děti jsou vedeny k práci a spolupráci ve skupině při různých činnostech. Již od útlého věku je učíme, že život se odehrává ve společnosti lidí a umění jednat a komunikovat jsou důležité dovednosti, které je třeba už v mateřské škole rozvíjet.
  • Děti milují pokusy. A jak se nejlépe něco naučit než tím, že si to zkusíme a uvidíme, co se stane? Objevování formou pokusů je zábavné, hravé a konkrétní.

Smysl a řád

  • Pomůcky mají své stanovené a vyhrazené místo v policích. Jsou roztříděny dle vzdělávacího obsahu a oblastí zájmu. Je dbáno na správné uložení pomůcky, dítě najde pomůcku vždy na stejném místě.
  • Děti jsou vedeny ke smyslu pro pořádek. Uklízí si po svačině, obědě, ale i po výtvarných aktivitách či vlastním objevování.

Motivace

  • Snažíme se děti motivovat pro práci s danou pomůckou.
  • Snažíme se děti vést k vlastnímu hodnocení a práci s vlastním portfoliem.
  • Nikdy nepoužíváme posuzující hodnocení a snažíme se v dětech probudit smysl pro vlastní zhodnocení.

Osobnost učitele

  • Přístup k dítěti je založen na partnerském přístupu - dítě je vedeno k sebehodnocení (vlastní kontrola chyb je součástí pomůcek).
  • Učitelé vyzdvihují popisným jazykem, co se dítě naučilo a učí dítě pracovat s vlastním portfoliem.
  • Svoboda mluvit (ale bez rušení ostatních) podle libosti, ale vždy s respektem k druhému a potichu.
  • U každého dítěte učitelé pomáhají rozpoznávat senzitivní fáze (v různém věku jsou různé senzitivní (citlivá) období pro rozvoj).
  • Učitel respektuje jedinečnost každého dítěte.

Ticho a klid

  • Součástí výuky je také TICHO, KLID A HARMONIE. Děti jsou vedeny k práci v tichu, aby bylo podporováno soustředění na práci s pomůckou.
  • Součástí výuky je rozvoj vnitřní harmonie a rovnováhy, zejména při činnostech na elipse, popř. specifickými relaxačními cvičeními.
Adresa
 
Tyršova 949, 561 51 Letohrad
 
+420 603 383 480
 
skolka@skipi.cz
Funpark
 
Tyršova 949, 561 51 Letohrad
 
+420 775 981 805
 
funpark@skipi.cz
Restaurace
 
Tyršova 949, 561 51 Letohrad
 
+420 774 619 431
 
restaurace@skipi.cz
Odběr novinek

Registrace k odběru novinek z naší mateřské školy.

Prosím, povolte javascriptu odeslat tento formulář